Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών
Το Τμήμα Πληροφορικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) διοργανώνει από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 και εφεξής Πρόγραμμα Διδακτορικών Σπουδών σε επιστημονικά αντικείμενα συναφή με αυτά του Τμήματος Πληροφορικής.
Οι Διδακτορικές Σπουδές στο Τμήμα Πληροφορικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) αποσκοπούν στην προαγωγή της γνώσης μέσω της παραγωγής πρωτότυπης επιστημονικής έρευνας, οδηγούν στην απόκτηση Διδακτορικού Διπλώματος και προσφέρονται δωρεάν.
Η χρονική διάρκεια για την απόκτηση του Διδακτορικού Διπλώματος είναι τουλάχιστον τρία (3) πλήρη ημερολογιακά έτη από την ημερομηνία ορισμού της Τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής.
Υποβολή Αίτησης Υποψηφιότητας
1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης για εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο Τμήμα Πληροφορικής έχουν όσοι/ες πληρούν όλες τις κάτωθι προϋποθέσεις:
α) Είναι πτυχιούχοι Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένου ως ισότιμου ιδρύματος της αλλοδαπής. Ο βαθμός του πτυχίου θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος ή ίσος με έξι και μισό (6,5) στην κλίμακα 0-10 (ή ισοδύναμο). Κατ’ εξαίρεση μπορεί να επιτραπεί από το Τμήμα Πληροφορικής χαμηλότερος από τον παραπάνω βαθμό πτυχίου, κατόπιν αιτιολογημένης τεκμηρίωσης του Τμήματος Πληροφορικής.
β) Είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης από Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, ή αναγνωρισμένου ως ισότιμου ιδρύματος της αλλοδαπής με βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο με οκτώ (8) στην κλίμακα 0-10 (ή ισοδύναμο), ή απόφοιτοι προπτυχιακού προγράμματος σπουδών Α.Ε.Ι. κατ’ ελάχιστον πενταετούς διάρκειας που αντιστοιχεί σε τριακόσιες (300) πιστωτικές μονάδες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Ακαδημαϊκών Μονάδων (ECTS) με βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο με επτά (7) στην κλίμακα 0-10 (ή ισοδύναμο).
Κατ’ εξαίρεση και σύμφωνα με το άρθρο 28, παρ.1 του ν. 5029/2023 δικαίωμα υποβολής έχουν απόφοιτοι προπτυχιακού προγράμματος σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αλλοδαπής που δεν πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις και ισχύει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω:
i) Έχουν βαθμό πτυχίου ή διπλώματος μεγαλύτερο του οκτώ (8) στην κλίμακα 0-10 (ή ισοδύναμο).
ii) Έχουν διαπιστωμένα συγγραφική ή ερευνητική δραστηριότητα σε σχετικό αντικείμενο και συγκεκριμένα, έχουν συνολικά τουλάχιστον δύο (2) εκ των ακολούθων: α) δημοσίευση σε συναφές αντικείμενο με το αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής, σε έγκριτο διεθνές περιοδικό με κριτές, β) ανακοίνωση σε έγκριτο διεθνές επιστημονικό συνέδριο με κριτές, γ) δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Οι υποψήφιοι/ες διδάκτορες αυτής της κατηγορίας οφείλουν να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν επιτυχώς σε τουλάχιστον δύο (2) προπτυχιακά ή/και μεταπτυχιακά μαθήματα του Τμήματος Πληροφορικής του ΔΠΘ, τα οποία ορίζονται από την Τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης και εγκρίνει η Συνέλευση του Τμήματος.
γ) Το πτυχίο ή/και το μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης είναι συναφή με τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος Πληροφορικής.
δ) Έχουν καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας σε επίπεδο τουλάχιστον Β2.
2. Η καταλληλότητα των τίτλων σπουδών και η επάρκεια γνώσεων του/της υποψήφιου/ας, καθώς και οι εξαιρετικές περιπτώσεις, εξετάζονται από την Τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης και εγκρίνονται αποκλειστικά από τη Συνέλευση του Τμήματος.
3. Η διαδικασία επιλογής/εγγραφής Υποψήφιου/ας Διδάκτορος (ΥΔ) στο ΠΔΣ γίνεται είτε με υποβολή αίτησης από τον/την ενδιαφερόμενο/η προς τη Συνέλευση του Τμήματος κατά τη διάρκεια κάθε ακαδημαϊκού έτους ή μετά από απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος και δημοσίευση σχετικής προκήρυξης ή πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
4. Κάθε ενδιαφερόμενος/η που πληροί τις προϋποθέσεις του Κανονισμού διδακτορικών σπουδών δύναται να υποβάλει αίτηση προς τη Συνέλευση του Τμήματος για την παρακολούθηση του ΠΔΣ.
5. Η αίτηση περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
α) έντυπη αίτηση στην οποία αναφέρεται το θεματικό πεδίο της έρευνας και το μέλος ΔΕΠ του Τμήματος υπό την επίβλεψη του οποίου επιθυμεί ο/η ενδιαφερόμενος/η να εκπονήσει τη διδακτορική έρευνα (Υπόδειγμα Β.1 στο Παράρτημα),
β) αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα,
γ) αντίγραφο πτυχίου και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης ή διπλώματος ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών της ημεδαπής ή ομοταγών αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής και πιστοποιητικό αναλυτικής βαθμολογίας. Τελειόφοιτοι μπορούν να υποβάλλουν υποψηφιότητα, αλλά μπορούν να γίνουν δεκτοί μόνο εφόσον προσκομίσουν «Βεβαίωση Περάτωσης Σπουδών» πριν τη συνεδρίαση της Συνέλευσης του Τμήματος, που επικυρώνει την επιλογή των ΥΔ. Σε περίπτωση που το ίδρυμα απονομής του τίτλου είναι ΑΕΙ της αλλοδαπής, η Γραμματεία του οικείου Τμήματος ελέγχει αν το ίδρυμα απονομής του τίτλου ανήκει στο Εθνικό Μητρώο Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της Αλλοδαπής και αν ο τύπος του τίτλου αυτού ανήκει στο Εθνικό Μητρώο Τύπων Τίτλων Σπουδών Αναγνωρισμένων Ιδρυμάτων της Αλλοδαπής που είναι αναρτημένα στον ιστότοπο του ΔΟΑΤΑΠ.
δ) προτεινόμενο τίτλο της διδακτορικής διατριβής, σύντομο υπόμνημα (200-500 λέξεις) με το αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής (Υπόδειγμα Β.2 στο Παράρτημα),
ε) γλώσσα συγγραφής, η οποία δύναται να είναι διάφορη της ελληνικής. Η διδακτορική διατριβή εκπονείται στην αγγλική ή άλλη ξένη γλώσσα σε περίπτωση συνεπίβλεψης με ιδρύματα της αλλοδαπής,
στ) δήλωση από το προτεινόμενο Επιβλέπον μέλος ΔΕΠ (Υπόδειγμα Β.3 στο Παράρτημα) ότι συμφωνεί να επιβλέψει τον ΥΔ στην οποία προτείνονται και δύο ακόμα μέλη για τη συγκρότηση της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής και τεκμηριώνεται η συνάφεια της ερευνητικής πρότασης με τα γνωστικά αντικείμενα - ερευνητικές περιοχές που θεραπεύει ή επιθυμεί να θεραπεύσει το Τμήμα καθώς και τη σκοπιμότητα υλοποίησης της προτεινόμενης έρευνας,
ζ) φωτοτυπία δύο όψεων της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου,
η) πιστοποιητικό καλής γνώσης της Αγγλικής γλώσσας. H πιστοποιημένη από επίσημους φορείς γνώση της αγγλικής γλώσσας, όπως προκύπτει από την κατοχή ενός από τα εξής πτυχία: (i) Ελληνικό Πτυχίο Γλωσσομάθειας για την Αγγλική Γλώσσα επιπέδου τουλάχιστον B2 ή άλλο ισοδύναμο, όπως π.χ. Lower Cambridge ή Michigan, κ.α., (ii) IELTS, με ελάχιστο βαθμό 6 που να έχει αποκτηθεί στο ημερολογιακό έτος μέχρι τέσσερα χρόνια πριν από τη δημοσίευση της προκήρυξης, (iii) TOEFL, με ελάχιστο βαθμό 180, που να έχει αποκτηθεί στο ημερολογιακό έτος μέχρι τέσσερα χρόνια πριν από τη δημοσίευση της προκήρυξης και (iv) πτυχίο από Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο ή πτυχίο Αγγλικής φιλολογίας.
θ) τουλάχιστον δύο (2) συστατικές επιστολές, κατά προτίμηση από μέλη Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι. ή Ερευνητές/τριες Ερευνητικών Κέντρων, τα στοιχεία των οποίων (ονοματεπώνυμο, τίτλος, διεύθυνση και τηλέφωνο) θα πρέπει να αναγράφονται στην αίτηση του/της υποψήφιου/ας, ώστε να ζητώνται στη συνέχεια ηλεκτρονικά,
η) περίληψη της διπλωματικής εργασίας,
ι) αντίγραφα επιστημονικών δημοσιεύσεων και πιστοποιητικά συμμετοχής σε ερευνητικά προγράμματα, βεβαιώσεις σχετικής επαγγελματικής εμπειρίας, κλπ. (εφόσον υπάρχουν).
6. Υποψήφιοι που πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής σε προγράμματα διδακτορικών σπουδών σύμφωνα με το άρθρο 92 του ν. 4957/2022, δύνανται να υποβάλουν αίτηση για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής σε συνεργασία με επιχείρηση ή βιομηχανία, που εδρεύει ή παράρτημά της λειτουργεί στην ημεδαπή, η οποία αφορά στη διεξαγωγή βιομηχανικής ή εφαρμοσμένης έρευνας με σκοπό την εξαγωγή ερευνητικών αποτελεσμάτων για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών.
Πρόσκληση Υποβολής Υποψηφιοτήτων
Το Τμήμα Πληροφορικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.) προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για το A’ Εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2025-2026, από 1/11/2025 - 01/12/2025.
Οι αιτήσεις και τα συνοδευτικά δικαιολογητικά των υποψηφίων μπορούν να υποβληθούν ηλεκτρονικά στην γραμματεία του Τμήματος (secr@cs.duth.gr)
Πρότυπα έγγραφα
Β.1. Υπόδειγμα Αίτησης Υποψήφιου-ας Διδάκτορα
Θεματικές Περιοχές Διδακτορικών Διατριβών Α’ Εξαμήνου 2025-2026
| Επιβλέπων |
Θεματική περιοχή |
| Α. ΤΣΙΝΑΚΟΣ | Ενσωμάτωση υπηρεσιών ΑΙ σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα εμβύθισης |
| Α. ΤΣΙΝΑΚΟΣ | AI AGENTS για την ανάλυση μαθησιακού προφίλ |
| Α. ΤΣΙΝΑΚΟΣ | Digital / Metaversity Twins Σε ακαδημαικο και κοινωνικο ιστο |
| Α. ΤΣΙΝΑΚΟΣ | Συνεργατικές δράσεισ\w Επαυξημένης Πραγματικόιτητας (AR) |
| Γ. ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ | Αυτοεξελισσόμενοι Αγωγοί για Αξιόπιστα Πολυ-Πρακτορικά Συστήματα |
| Γ. ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ | Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στην Οδοντιατρική Ακτινολογία και Απεικόνιση |
| Δ. ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗΣ | Μεθοδολογίες και τεχνολογίες Edge AI σε αυτόνομα οχήματα |
| Δ. ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΑΚΗΣ | Προηγμένα ΙοΤ Συστήματα Διαχείρισης Σωστικών Μέσων |
| Ε. ΒΡΟΧΙΔΟΥ | Εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Αγροδιατροφή |
| Ε. ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ | Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (Large Language Models-LLMs), (Εφαρμογές και προσαρμογή των LLMs για εξειδικευμένες εργασίες) |
| Ε. ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ | Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα βασισμένα σε Τεχνητή Νοημοσύνη (Ανάπτυξη τεχνητών δασκάλων που αξιοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη) |
| Ε. ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ | Ανάπτυξη λογισμικού για παιδιά με αυτισμό (Σχεδίαση και υλοποίηση εφαρμογών λογισμικού για παιδιά με αυτισμό) |
| Θ. ΛΑΓΚΑΣ | Επόμενης Γενιάς Διαδίκτυο των Πραγμάτων (NG-IoT): Μηχανισμοί Συνύπαρξης σε Μη-Αδειοδοτημένες Ζώνες Συχνοτήτων |
| Θ. ΛΑΓΚΑΣ | Ανοικτά Ασύρματα Δίκτυα Πρόσβασης (O-RAN): Τεχνικές Διαμοιρασμού βάσει Blockchain |
| Θ. ΛΑΓΚΑΣ | Συστήματα Οπτικών Ινών Επόμενης Γενιάς: Βελτιστοποίηση Συνδεσιμότητας |
| Θ. ΛΑΓΚΑΣ | Απτικό Διαδίκτυο των Πραγματων (Tactile IoT): Μηχανισμοί Υποστήριξης Εφαρμογών Εμβύθισης |
| Θ. ΛΑΓΚΑΣ | Δίκτυα 6ης Γενιάς: Εξατομίκευση Λειτουργιών μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης |
| Θ. ΠΑΧΙΔΗΣ | Συνεργατική Πλοήγηση Κινούμενων Ρομπότ που Βασίζεται σε Σύννεφο |
| Θ. ΠΑΧΙΔΗΣ | Μεθοδολογίες και Προσεγγίσεις για τον Έλεγχο Ρομποτικών Συστημάτων μέσω Διεπαφών Εγκεφάλου - Υπολογιστή |
| Θ. ΠΑΧΙΔΗΣ | Μεθοδολογίες και Προσεγγίσεις στην Ανάπτυξη Εφαρμογών Λογισμικού με Εκτέλεση σε Πραγματικό Χρόνο |
| Θ. ΠΑΧΙΔΗΣ | Μοντελοποίηση και Ανάπτυξη Συμπεριφορών σε Ρομπότ Εξυπηρέτησης |
| Θ. ΠΑΧΙΔΗΣ | Αυτόνομη Πλοήγηση Τροχοφόρων Ρομπότ με Εφαρμογές στη Γεωργία Ακριβείας |
| Θ. ΠΑΧΙΔΗΣ | Μεθοδολογίες και Προσεγγίσεις της Μαλακής Ρομποτικής (Soft Robotics) |
| Ι. KΑΖΑΝΙΔΗΣ | Συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης για την εκμάθηση προγραμματισμού και της Υπολογιστικής Σκέψης: |
| Ι. KΑΖΑΝΙΔΗΣ | Διδακτική του προγραμματισμού με Τεχνητή Νοημοσύνη και Τεχνολογίες Εμβύθισης |
| Ι. KΑΖΑΝΙΔΗΣ | Αξιοποίηση των τεχνολογιών εμβύθισης στην εκπαίδευση της ιστορίας και την ανάδειξη πολιτισμικής κληρονομιάς |
| Ι. KΑΖΑΝΙΔΗΣ | Αξιοποίηση Τεχνητής Νοημοσύνης σε Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα Εμβύθισης για Εξατομικευμένη Μάθηση και Αξιολόγηση |
| Ι. KΑΖΑΝΙΔΗΣ | Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα μάθησης |
| Ι. KΑΖΑΝΙΔΗΣ | Αξιοποίηση των τεχνολογιών εμβύθισης και της Τεχνητής Νοημοσύνης στον διδακτικό σχεδιασμό |
| Ι. KΑΖΑΝΙΔΗΣ | Συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης με υβριδική χρήση τεχνολογιών επαυξημένης, εικονικής πραγματικότητας και τεχνητής νοημοσύνης |
| Ι. KΑΖΑΝΙΔΗΣ | Δημιουργία Προσαρμοστικών Εκπαιδευτικών Περιβαλλόντων σε Εικονική Πραγματικότητα με Χρήση Βιο-Ηλεκτρικών Σημάτων για Βελτιωμένα Αποτελέσματα Μάθησης |
| Κ. ΡΑΝΤΟΣ | Secure MLOps & Meta-learning για αυτόνομη διαχείριση ασφάλειας |
| Κ. ΡΑΝΤΟΣ | Ασφάλεια και ανθεκτικότητα σε μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και multimodal AI |
| Κ. ΡΑΝΤΟΣ | Ασφάλεια και ιδιωτικότητα σε ψηφιακά δίδυμα |
| Κ. ΡΑΝΤΟΣ | Προσαρμοστικές αρχιτεκτονικές κυβερνοάμυνας βασισμένες σε γνωσιακά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης |
| Κ. ΡΑΝΤΟΣ | Νομισματοποίηση και διακυβέρνηση δεδομένων σε αποκεντρωμένα και αξιόπιστα οικοσυστήματα |
| Λ.ΜΑΓΚΑΦΑΣ | Μελέτη, Ανάλυση και Πρόβλεψη Χρονοσειρών Κρυπτονομισμάτων με Μοντέλα μη Γραμμικής Δυναμικής και Μηχανικής Μάθησης και Συσχέτισή τους με Μακροοικονομικούς Δείκτες. |
| Λ.ΜΑΓΚΑΦΑΣ | Δυναμική Υπολογιστική Ανάλυση του Παγκόσμιου Οικονομικού Συστήματος. |
| Λ.ΜΑΓΚΑΦΑΣ | Υπολογιστικές μέθοδοι και μη Γραμμική Δυναμική στη Μελέτη Κειμένων. |
| Λ.ΜΑΓΚΑΦΑΣ | Βέλτιστη επιλογή προβλεπτικών μοντέλων για χρηματιστηριακές χρονοσειρές με μοντέλα μη Γραμμικής Δυναμικής και Βαθιάς Μάθησης |
| Σ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ | ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ COMPLETELY FAIR SCHEDULER ΤΟΥ LINUX ΣΤΟ FREEBSD |
| Σ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ | ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ BYTECODES ΣΤΟΝ GRAAL VM COMPILER |
| Σ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ | ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΓΙΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ NEXT-GENERATION SEQUENCING ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ: READ MAPPING, VARIANT DETECTION, GENOME ASSEMBLY |